كيم كارداشيان تقاطع فيسبوك وإنستغرام

كيم كارداشيان تقاطع فيسبوك وإنستغرام

رويترز 2020-09-16 11:24:47

قررت كيم كارداشيان وست يوم الثلاثاء تجميد حساباتها على فيسبوك وإنستجرام احتجاجا على انتشار الكراهية والمعلومات المضللة على منصات التواصل الاجتماعي.

وقالت كارداشيان وست في تغريدة على تويتر “المعلومات المضللة التي يتم نشرها على وسائل التواصل الاجتماعي لها تأثير خطير على انتخاباتنا وتقوض ديمقراطيتنا”.

وكانت كارداشيان قد انضمت إلى حملة “أوقفوا الكراهية من أجل الربح” التي تضغط على فيسبوك لإزالة المنشورات التي تنضح بخطاب الكراهية.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

I love that I can connect directly with you through Instagram and Facebook, but I can’t sit by and stay silent while these platforms continue to allow the spreading of hate, propaganda and misinformation – created by groups to sow division and split America apart – only to take steps after people are killed. Misinformation shared on social media has a serious impact on our elections and undermines our democracy. Please join me tomorrow when I will be “freezing” my Instagram and FB account to tell Facebook to #StopHateForProfit. Link in bio for more info on how to preserve truth.

Une publication partagée par Kim Kardashian West (@kimkardashian) le

share post